Háztartási adminisztráció: nyilvántartások, okmányok és egyéb iratok őrzése, bizonyos feljegyzések megírása. Optimális megoldásban szeretnék neked segítséget nyújtani.

A  háztartási adminisztráció nem valami fölösleges dolog. A vagyonodat, a megtakarításaidat, értékeidet, személyi okmányaidat egy helyen, rendben kell tartanod, különben sok időt tölthetsz el a keresgéléssel, vagy egyes iratok pótlásával – sőt, még pénzedbe is kerülhet. Az alábbiakban felsorolom, milyen dolgaidat fontos rendben, egy helyen tartani:

Vagyonnyilvántartás

Ingatlanok (ház, lakás, telek, hétvégi ház):

  • vétellel, hitellel kapcsolatos adatok, okmányok, iratok
  • biztosítások
  • műszaki rajzok

Értékek (képek, ékszerek, egyéb):

  • vétellel kapcsolatos adatok
  • biztosítás
  • fényképek

Megtakarítások iratai, levelezés:

  • bankbetétek
  • értékpapírok
  • befektetések
  • életbiztosítások

 Gépjármű(vek):

  • vétellel, hitellel kapcsolatos iratok
  • biztosítások (kötelező, casco)
  • forgalmi
  • szervíz könyv
  • kártörténet

Gépek, berendezések, bútorok és egyéb tartós fogyasztási eszközök:

  • számlák
  • garanciák
  • használati utasítások

Megélhetés, rezsi

Pénz:

  • bevételek és kiadások (állandó és változó) nyilvántartása, havi összesítése
  • folyószámla
  • rövid távú pénzügyi tervek – megtakarítások pl. nyaralásra, iskolakezdésre, stb.

Energia, közüzemi és fenntartási számlák:

  • víz
  • elektromos energia
  • gáz
  • szemétszállítás
  • közös költség vagy ház fenntartási költsége, iratai

Egyéb iratok

Okmányok:

  • anyakönyvi kivonatok
  • igazolványok
  • jogosítványok
  • bizonyítványok
  • útlevelek

Címek, telefonszámok, névjegyek, garanciák nyilvántartása:

  • család
  • rokonok, barátok
  • egyéb kapcsolatok
  • szolgáltatók, szerelők
  • ruhák, cipők beszerzési számlái, garanciái

Nevezetes napok nyilvántartása:

  • születésnapok
  • névnapok
  • évfordulók

Egészségügyi iratok, telefonszámok nyilvántartása:

  • családtagok egészségügyi, orvosi vizsgálatok,  kezelések dokumentumai
  • körzeti orvos, szakrendelések, orvosok telefonszáma, rendelési idők
  • ügyeletek és telefonszámok

Háztartási adminisztráció: eszközök, hely

Az iratokat, okmányokat  gyűjtheted dossziékban, feliratozva. A nyilvántartásokat készítheted füzetben (háztartási napló) vagy számítógépben (ez utóbbi esetben nem árt, ha van valahol másolat). Vehetsz egy tetszőlegesen bővíthető gyűrűs füzetet is – ahogy neked a legcélszerűbb. Tároláshoz legjobb, ha egy szekrényrészt választasz, akkor ott mindent egy helyen könnyebben megtalálsz. Ha van még szabad energiád, vezethetsz nyilvántartást vendégeknek készített ételekről (nehogy legközelebb ugyanazt tálald fel, a könyvekről, a mélyhűtőben tárolt élelmiszerekről és más dolgokról – ez utóbbiak nekem nem nagyon szoktak sikerülni. Ha el is készítem, a változásokat már rendszerint elfelejtem feljegyezni és akkor újra kell kezdeni az egészet.

Háztartási adminisztráció

 Remélem, nem volt nagyon unalmas és semmi fontos nem maradt ki.

 

Te hogy oldod meg ezt a kérdést? Ha van jobb ötleted, szívesen venném, ha megírnád.

 

Kép: saját felvétel